И искам да кажа, че вече мразя София вече не само през седмицата, а и в събота - същите задръствания, леко бутнати коли стоящи с часове на средата на улицата за една огъната ламарина и полицаите, които май никога никви ги няма ако са нужни - зверски задръствания заради това и какви ли още не неща, които да те извадят от равновесие. Ужасно и ми писва все повече. Искам си спокойствие.
Книгата е чудесна обаче. Става дума за "Наследство" на Лоис Макмастър Бюджолд. Снощи я прочетох и наистина не ми се спираше. Разбира се, сега чакам следващата, защото тук, макар че се пообясниха малко повече нещата, отколкото в "Омайване" (първата част), пак останаха още много. Като цяло е построена по много подобен на първата начин. Изобщо успешните романи се правят по не много сложни схеми, над които обаче се надгражда с голямо майсторство (спокойно можете да сравните всичките романи на Дан Браун, или пък тези на Джоан Харис). Мисля си да проверя какво образование имат споменатите трима автори и къде са го получили, защото предполагам, че такива модели не се развиват от само себе си. Нямам никаква представа какво точно представлява литературното образование, но ще ми ббъде интересно да науча. Изобщо, идват ми няколко идеи по темата, но макар да мислех да понапиша нещо тук, сега ми се струва, че ще е по-добре да ги оставя малко да изкристализират и след това да ги пусна в един или няколко поредни специално по тази тема поста. И все пак - особено за жените ;) - препоръчвам да прочетете "Споделящият нож" на Бюджолд :) - резюмета обаче някой ден по-нататък - и без това не ги умея толкова ;) Иначе сега мисля да си дочета "Завръщането на краля", която вчера зарязах заради Бюджолд - филма ме накара да си прочета наново трилогията и за пореден път установих, че филмите ми изкривяват зверски спомените от книгите - в крайна сметка като го гледаш първия път си спомняш кое не е направено както си си го представял, но като минат няколко години, няколко гледания на филма и нито едно препрочитане междувремнно и изведнъж се оказва, че визуално помниш само филма, не и това което си виждал, докато си четял книгата. Ето затова мразя да гледам филм преди да съм прочела книгата - разбира се за някакви забавни историйки няма проблем, но не мога да разбера как може някой да гледа Властелина на пръстените и чак след това да чете книгата например (а тия, които казват, че щом са гледали филма, значи няма нужда да я четата вече не ги и коментирам, защото има и такива нали? ама мисля че са марсианци :D - Толкин си е Толкин, но въпросът е принципен и не се отнася само до точно определен автор)
Приятна събота вечер и sorry за дългите словоизлияния!