четвъртък, 27 ноември 2008 г.

Днес денят започна на криво

Защото като слязох сутринта пред блока на Ников не си намерих колата и, разбира се, първо реших, че са я откраднали, което наистина си беше гааадно. Обаче не, все пак се оказа вдигната. За три години откакто паркирам пред тях (а там винаги е трудно да си намериш място, особено в 11 вечерта както беше случаят), при това паркирам на какви ли не невероятни места, защото блоковете са високи и сума ти хора живеят в тях, а всички паркират от пред, досега не бях виждала да минава паяк на тази улица. Добре че Ников им има номера на паркинги и гаражи и се сети да се обади да пита. Добре и че ме закара до там, защото по никакъв начин нямаше да го намеря мястото - някъде до гарата е на улицата след Раковска, името започва с "К", но вече успях да го забравя. Аз че си бях паркирала криво, бях, но това беше единственото възможно място без да запушвам когото и да било и да стърча на платното - бях паркирала на ъгъла на Зайчар със Симеон - точно на ъгъла, което знам че не трябва да се прави, обаче там всички така паркират - улицата е еднопосочна, ъгъла е такъв, че можеш да си нагласиш колата да не пречи на никой особено при завоя от Симеон към Зайчар. Все пак е много по-дорбо място от доста други. Е да, ама не е законно. Е аз по нощите тогава пеша да си ходя при гаджето така ли? Защото иначе няма къде да паркирам. Малко съм се понаучила вече да паркирам и вече не оставям супер широки места защото не вярвам, че ще успея да се набутам с невероятнит еми шофьорски умения, освен това си обикалям и си оглеждам за място, обаче там си има кола до кола, особено след 9, когато всички хора вече са се прибрали. Това значи ли, че за да спя при гаджето трябва да ходя там преди 9 часа? Или да ходя без кола и след това сутринта да се чудя как да стигна на време в офиса? И с транспорт съм се придвижвала достатъчно време оттам до "Черни връх", но каквото и да правя никога не съм успявала да стигна на време. Освен ако тръгна час и половина по-рано. Та "Цар Симеон" на ъгъла с "Константин Величков" се водело център и за да не ти вдигат колата от там трябвало да имаш стикер за живущ там - тов ами го каза  човека дето ми взе 30-те лева глоба. Е, аз технически прекарвам там даже повече време отколкото в нас, но дори да имам такова чудо, каква е гаранцията, че ще има къде да паркирам? Пак никаква. Иди обяснявай после, че не е имало място. Как така има място за паркинги за вдигнати коли, а няма паркинг, където да си оставиш колата? Ников има място на един паркинг на две преки от техния блок, но там се прави месечен абонамент и не можеш да отидеш да си оставиш колата за една нощ. Аз съм го правила, когато техните са нанякъде и мястото им е празно, но иначе не става. Обаче съм сигурна, че ако се разтърси, общината може и да намери място за някой друг паркинг. Пък тогава обещавам да не паркирам на непозволени места. А как може да има хора, които паркират на средата на улицата - случвало ми се е не един и два пъти - при това често точно пред мен като дават знак точно в последния момент и вече не можеш да се престоиш, за да можеш да си продължиш направо. Веднъж една жена пък си спря колата точно пред мен (аз отивах на лекции и разбира се бях тръгнала в последния момент) - на завоя за излизано от локалното на "Черни връх" до х-л Хемус, спря колата и излезе. На тоя завой ако спреш спираш не само твоята лента, и насрещните коли. Излезе си даже без аварийки да остави и си тръгна на някъде. Направо ме съсипа. После как да не те хванат нервите и да не забибиткаш като идиот че целия квартал да те чуе. Все пак се оказа че отива до близка кола и понеже не ми обърна внимание като й казах през прозореца, че не може да си оставя колата на средата на улица, аз се заслушах какво става - колата беше паркирана, но имаше човек в нея - жената попита къде е някаква улица - ОК, обаче регистрацията не беше софийска (а нашата героиня караше кола със софийска регистрация)! Ясно е, че човека не можа да й помогне. След това й отне още поне пет минути да се върне до колата, да се нагласи, да се огледа, да си сложи колана, да тръгне... и да се заречи на излаза на локално още поне толкова време. Изпусна хиляда възможности да си направи завоя! Може ли някой да глобява такива като нея? Не! Никой не го прави. Ами служебния абонамент малко по-нагоре по същото локално платно, пред една реновирана китна стара къщичка, място, което почти винаги е празно и адски ме дразни всеки път, когато мина оттам в поредната обиколка в търсене на място за паркиране? Един път ми се случи да спра там (ама не точно на него, бях го захапала малко от горната страна, оабче пак си имаше място за една кола), защото бързах адски, имах работа за пет минутки, а място нямаше никъде - и като се върнах имаше бележка, че следващия път ако паркирам пак там, че ми вдигнат колата. Не че ако се появи паяк няма да направи такова задръстване, че да писнат всички по цялата улица (един път стана и беше адско преживяване - тогава вдигнаха три коли обаче не помня по какъв случай и целия следобед локалното се огласяше от невероятна глъчка от гневни бибиткания). Много хубаво че си плащат за служебното място, ама какво им бях направила, че съм го захванала малко за не повече от двайсет минутки, след като така и така не го използват почти никак?


Охх, знам че се разприказвах много, обаче не е никак честно. Не трябва ли общината да направи нещо, за да осигури нормално движение и паркирани и да си научи шофьорите на нормално отношение, вместо да взема пари от глоби, които отиват за построяване на още паркинги за вдигнати коли и още паяци, които да ги вдигат? Как точно ни помага това на нас, софиянци?

Първия Български Бутон за споделяне

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ако темата ви интересува и имате какво да кажете по въпроса, моля, не се колебайте! Ще ви бъда много благодарна за оказаното внимание!