сряда, 4 февруари 2009 г.

Тракийски златни пръстени

Очевидно още една регалия на властта - напоследък излязоха значително количество и реших да ги събера на едно място.


Гложене, Тетевенско

Неизвестно местонахождение

Брезово, Пловдивско

Маломирово-Златиница (или по-скоро някъде между двете села):
Могила Светицата
Малка могила
Старосел
Далакова могила


Има и пръстен от Арабаджийската могила при Дуванли, но досега от там съм виждала снимки само на съдовете. Докато търсех из нета за този пръстен попаднах на следната снимка на няколко тракийски пръстена, които не са описани обаче, а и на мен не са ми познати. Честно казано само конникът ми мяза на други пръстени, които съм виждала. А за този с костенурката съм чела някъде, но не помня къде и ще трябва да проуча. 
Поинтересувах се за малко от тези пръстени благодарения на изображенията на конници, с които се занимавам в момента. Досега нищо не съм чела за пръстените, но мисля да си попълня дупките в тази област в най-скоро време. :)



Всички пръстени се датират V-IV век пр. Хр., тоест по времето на гробниците и развитието на царската власт.

Първия Български Бутон за споделяне

1 коментар:

  1. каква е цената на бронзов тракийски пръстен със знаци отгоре.куде може да бъде правилно оценен и продаден или подарен срещу съхранение ?

    ОтговорИзтриване

Ако темата ви интересува и имате какво да кажете по въпроса, моля, не се колебайте! Ще ви бъда много благодарна за оказаното внимание!