четвъртък, 1 октомври 2009 г.

Малко тенденции от google reader

Reader-а на Google в момента е най-посещаваната ми страница в интернет. Може би на някой е направило впечатление, но съм маниакално настроена що се отнася до информация по теми, които ме интересуват. А те не са една и две, което ме доведе автоматично до идеята да чета блогове през тази програмка (или приложение?), с което нещата стават сравнително по-лесни отколкото да се проверяват редовно за актуализация някакво огромно количество сайтове.

По повод на това днес се сетих да разгледам какво точно чета през последната година. Оказа се, че за последните 30 дни имам:




Така де, reader-а изобщо не го използвам за споделяне. Всичко споделям във фейсбук и от време на време в twitter. Оказа се също, че в сряда чета най-много. (странно, сестра ми днес ми сподели че профилът на бистро "Водолей" също се посещава най-много в сряда).


Намерих си и страшно много неактивни отдавна блогове, на които смятам да направя чистка. Както и на няколко flickr акаунта не защото не ги харесвам, а защото страшно ме дразни да ми правят постове, а аз само да минавам бързо през тях. Ще си ги сложа като контакти в профила във flickr и ще ги разлгеждам само като вляза там. Смятам да махна абонамента и към два сайта за web дизайн, защото постоянно бълват туториали как се прави еди какъв си бутон или не знам каква галерия, а аз това не го разбирам :)


Най-редовните сайтове, които чета са Arch Daily и Строителство.инфо. Първият ми е много любим, защото пускат какво ли не и редовно си намирам нещо любимо там. Вторите ме дразнят, скучни са ми и чета по един пост на 30-тина. Но пък ми е начина да разбера какво става из строителните среди, а друг строителен сайт с RSS емисия не съм попадала (не че скоро съм търсила).


Освен това около половината ми абонаменти са за сайтове на английски, останалата част са български. Английските не ги чета, обикновено са ги преглеждам :). Имам един абонамент към една македонска археоложка, но е от скоро и още не знам дали че ми е интересно да чета и нататък. Първите пет минути е адски странно да четеш статиите на македонски!, но пък имам нужда от малко информация и оттам. Имам и един руски абонамент, не мога да го намеря сега, както и един билингва френски и английски. Оказва се, че съм голям мързел относно четене на чужди езици. Реално чета постове само на български. :( ето защо продължавам да съм зле с английския, а пък на френски вече и дума не мога да обеля. ;)


Между другото най-много отбелязани със звезда неща тази седмица имам в (в низходящ ред): Arch Daily, Contemporist, Dornob, Web Urbanist, Art and Blog, Inhabitat, Digital Photography School и E-vestnik. Преди Inhabitat беше на много предна позиция, но тогава още не четях Contemporist, Dornob и Web Urbanist.


Иначе напоследъл полудявам от пълни фийдове. Имам прекалено много фийдове на ден и ми писва да превъртам някакви километрични публикации, които обикновено дори не са ми интресни. Най си мечтая всички да пуснат частични фийдове с по няколко снимки, по които да реша дали ми е интересно или не и ако реша да продължа да чета. Разбира се, когато публикациите не са прекалено дълги пълният фийд е много по-удобен (между другото има ли българска дума за фийд?). О, да, искам да се похваля - мисля че най-накрая успях да премахна рекламите от моята емисия. Преди време бях пробвала колкото да разуча какво представляват google alerts, но после взе да ме дразни и пробвах не знам колко пъти да ги махна, но мине не мине време и пак се появяваха. Надявам се вече да няма изненади :)


И между другото, още не знам как да сложа и снимка в моите емисии. В момента ме дразнят какви са кратки, но не ми се ще да пускам и пълни, защото си знам че съм многословна, но явно blogger не предлагат особени възможности за контрол над емисиите.


По-нататък смятам да ви пиша и по-специално за архитетктурните сайтове, които следя.


P.s.: Имам си вече 7 последователи поне според feedburner. Благодаря, че ми четете постовете!


Първия Български Бутон за споделяне

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ако темата ви интересува и имате какво да кажете по въпроса, моля, не се колебайте! Ще ви бъда много благодарна за оказаното внимание!